Erik Pelling

#1 på Uppsalas kommunfullmäktigelista

Jag heter Erik Pelling och i höstens val kandiderar jag till posten som kommunstyrelsens ordförande i Uppsala för Socialdemokraterna.

Därför ställer jag upp

Jag heter Erik Pelling och i valet kandiderar jag för fortsatt förtroende som kommunstyrelsens ordförande i Uppsala.

Det är mycket som går åt rätt håll i Uppsala. Skolresultaten har förbättrats, nya jobb skapas varje dag och fler än någonsin förr har tagit steget från försörjningsstöd till arbete. Vi har rätt förutsättningar för att bygga en trygg framtid för alla Uppsalabor.

Samtidigt måste vi våga möta de problem som finns. Segregationen är utbredd och skadar vår samhällsgemenskap. Kriminella gäng sprider skräck och förstör för vanligt folk. Välfärden är kapad av riskkapitalister som prioriterar vinst över skolbarn och äldre.

Det här kan vi aldrig acceptera. Vi ska vända på varje sten för att bryta segregationen och knäcka de kriminella gängen. Vi ska stoppa vinstjakten i välfärden och prioritera satsningar på skola och äldreomsorg. Och vi ska ligga i framkant i den gröna omställningen så att även framtidens jobb hamnar i Uppsala. För vårt Uppsala kan bättre.

Håller du med? Rösta på Socialdemokraterna.

Erik Pelling

#1 på Uppsalas kommunfullmäktigelista